Cerrahi diş tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler :

Ağzınızı Çalkalamayın ve Tükürmeyin:

Kanamanın durması ve yara iyileşmesinin sağlıklı olabilmesi için yara bölgesinde kan pıhtısı oluşması gereklidir. İlk 2 saat ağzınızı çalkalamayın ve tükürmeyin. Cerrahi diş tedavisi işlemi sonrasında bölgeye yerleştirilen tamponu 30-45 dakika süre ile ısırınız. Kanınızı yutmanızın hiçbir sakıncası yoktur, eğer çok fazla yutmuşsanız büyük tuvaletinizi normalden koyu renkte görürsünüz, endişe etmeyin. PRF yapılarak kapatma olduysa, tampon ısırmayacaksınız ve kanama probleminiz olmayacak.

Sigara İçmeyin:

Bilinen diğer zararlarının yanında sigara içmek yara iyileşmesini olumsuz yönde etkileyip ciddi sorunlara yol açmaktadır. En azından ilk 2 gün sigara içmeyin. Önermediğimiz halde cerrahi diş tedavisi sonrası sigara içerseniz sigara sonrası mutlaka ağzınızı çalkalayıp dişlerinizi fırçalayın.

Cerrahi diş tedavisi sonrası beslenme:

İlk 2 gün püre, yoğurt, muz, dondurma, tanesiz çorba, vb. gibi  sulu, yumuşak ve ılık yiyecekler ile beslenin. Özellikle ilk iki gün sıcak şeyler yemeyin. Sıcak banyo yapmayın, hamam ve saunaya girmeyin. Ameliyat bölgesine yakın olan dişlerinizi çiğnemek amacıyla kullanmayın. Bol su için. Özellikle bir şeyler yedikten sonra ağzınızı temizleyecek şekilde çalkalayarak bir bardak su için.  Alkollü ve kola gibi gazlı, asitli içecekleri içmekten kaçının. Çok sıcak içeceklerden 4-5 gün uzak durun, bu içecekler yara bölgenizi yakabilir ve iyileşme süresini uzatabilir. İyi beslenmeye dikkat edin.

Cerrahi diş tedavisi sonrası ağız Bakımı:

Yaranın daha hızlı iyileşmesi için ameliyat bölgesi dışındaki dişlerinizi her zaman olduğu gibi fırçalayın ve diş ipi kullanın. Cerahi diş tedavisi sonrası ameliyatlı bölgedeki dişlerinizi 1 gün sonra fırçalamaya başlayın. Ameliyattan sonraki günden itibaren yemek sonraları size verilmiş olan gargara reçetesini uygulayın.

Cerrahi diş tedavisi sonrası dikişler:

Ameliyatınız sırasında dikişler yerleştirilmiş olabilir. Dikişleriniz 1 hafta sonra alınacaktır. Bu yüzeylerde bakteri birikmemesi için söz konusu bölgeleri dilinizle yumuşak bir şekilde temizlemeniz iyileşme sürecini olumlu etkileyecek ve enfeksiyon riskini azaltacaktır.

YAŞANABİLECEK SORUNLAR

Tedavi sonrası kanama:

İlk 48 saat boyunca kan sulandıran ilaçlar kullanmayın. Ameliyattan sonra ilk 48 saat boyunca az bir kanama (sızıntı) olabilir ve bu durum normaldir. Yüksek yastık kullanmak kanama riskini azaltacaktır. Özellikle ilk günler başınızı öne aşağıya doğru fazla eğmeyin (örneğin ayakkabı bağlarken). Sıcak banyo yapmak ve aşırı efor sarf etmek kanamayı artırabilir. Kanama fazla olursa ikinci kez steril gaz tampon ile bölgeye 30 dakika baskı uygulayın. Kanama devam ederse kliniğimize başvurunuz. Kliniğimize PRF uygulamalarında kanama sorunu görülmemektedir.

Cerrahi diş tedavisi sonrası ağrı:

İlk 2 gün ağrınız olabilir. Bu amaçla verilmiş ilaçlarınızı hekiminizin önerileri doğrultusunda kullanın. İlaçları kullandığınız halde ağrılarınız 3. günden sonra artarsa telefonla bizi arayınız.

Tedavi sonrası şişkinlik:

Ameliyat bölgesinde, yanak, dudak ve boyun bölgesinde ameliyattan sonraki 3 gün içerisinde şişkinlik (ödem) görülebilir. Bu süreden sonra şişlik giderek azalmalı ve kaybolmalıdır. Ameliyattan sonraki 6 saat boyunca yüzünüze buz torbası uygulamak şişkinliği bir ölçüde önleyebilir. Bunun için su geçirmeyen bir torba içerisine buz yerleştirip havluya sararak 15 dakika uyguladıktan sonra 5 dakika ara verin. Operasyon sonrası ikinci gün hiçbir uygulama yapmayınız. Üçüncü günden itibaren sıcak tampon uygulaması yapabilirsiniz.

Cerrahi diş tedavisi sonrası morluk:

Ameliyat bölgesine komşu cilt altı dokulara kanın birikmesi sonucu cildinizde morluk görülebilir. Bu durum tehlikeli değildir. Ağrıyı arttırmaz ve bir enfeksiyon belirtisi değildir. 7-10 gün içinde hafifleyerek kaybolacaktır. Aksi durumda bizimle temasa geçin.

Ağız Açıklığında Kısıtlanma:

Ameliyat sonrası 2.ve 3.günlerde ağzınızı açmakta oldukça güçlük çekeceksiniz. Bu durum oluşan ödemin büyüklüğüyle doğrudan ilişkilidir. Ağız açılmasındaki kısıtlanma 7-10 gün içinde ortadan kalkacaktır. İkinci günden sonra yüzünüze sıcak su torbası koymak ve açma-kapama egzersizleri uygulamak ödemin azaltılmasında etkili olacaktır.