• implant tedavisinin dezavantajları köprü protezlere göre oldukça maliyetli oluşlarıdır. Ancak son yıllarda fiyatlar biraz daha makul düzeye inmiştir ve fiyat/performans açısından dişsiz ağızlarda en önemli alternatifir.
  • Doğru planlamanın yapılmayışı başarılı geçecek bir cerrahi işlemler sonunda dahi estetik problemler yaratabilir. Hedeflenen estetik gülüş başarılı bir protez tedavisi sonunda dahi sağlanamayabilir. Eksik ya da yanlış planlama, tedavi bölgesinde sorunlara yol açıp implantın kemikle kaynaşmaması riskini arttırabilir ve ilgili bölgelerde enfeksiyonlara yol açabilir.
  • Doğru planlama sonrası kusurlu tedavi ya da hijeyene gerekli özenin gösterilmemesi dental implantın başarısız olmasına ve enfeksiyonlara yol açabilir.
  • implant tedavisinin dezavantajları özellikle implantın yerleştirilmesinden sonra iplant kemikle kaynaşana kadar hasta ağız ve diş sağlığına ekstra özen göstermeli, sigara kullanmamalı ya da sigara kullanımını minimuma indirmelidir. Diş fırçalamanın yanısıra, ağız duşu ve diş ipi kullanımı riski azaltacaktır.
  • implant tedavisinin dezavantajları için vidalı diş her zaman özenli ve bakımlı ağzı sever, ağız diş sağlığına yeterli önemi vermeyen, vidalı dişin temizliğine  gerektiği kadar özen göstermeyen kişiler implanttan istedikleri verimi alamazlar ve vidalı dişler bir dezavantaja dönüşebilir.
  • Kullanılan malzeme ve materyallerin yeterli kalitede ve hijyende olmaması riski arttırır.
  • Cerrahi tedavi sonrası, yapılan cerrahi işlemin kapsamı ve büyüklüğüne göre bazı ağrı ve şişlikleriniz olabilir. Ancak bu sıkıntılar yaklaşık bir hafta içinde geçecek ve ağrı kesici kullanımıyla ağrı minimum düzeyde kalacak ya da hissedilmeyecektir.

Belirtilen riskler düşük oranlarda yaşanmakla birlikte bu risklerin en minimum düzeye çekilmesi sizin elinizdedir.

implant tedavisinin dezavantajları

İmplant tedavisinde implant markasından daha belirliyeci olan hijyenik koşullarda, doğru planlama ve başarılı bir tedavidir. Tedavi öncesinde iyi araştırma yapılması, implant tedavi süreci hakkında yeterli bilgiye sahip olunması hasta açısından en tavsiye edilen yoldur. Başarılı bir tedavi sonrası ise görev tamamen hastadadır. Önerilen şekilde yapılacak oral hijyen belirtilen risklerin önemli ölçüde ortadan kalkmasını sağlayacaktır.

implant tedavisinin dezavantajları – implant kanser yapar mı?

Yüz yıla yakın bir zamandır kullanılan ve başarıyla uygulanan dental implantlar ile kanser arasında bu güne kadar tıbbi açıdan hiçbir bağlantı kurulamamıştır. Tıbbi literatürde vidalı dişin kanser yapma riski ile ilgili hiçbir bulgu yoktur.

implant tedavisinin dezavantajları – implant ağırlık hissi yapar mı?

implantlar titanyumdan elde edilirler ve belirli ağırlıkları vardır. Ancak çene kemiği içine yerleştirilen vidalı dişler ağırlık hissine neden olmazlar.

Daha fazla bilgi için implant tedavisi sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.