implant tedavisi nasıl ve ne zaman yapılır?

implant tedavisi kaç yaşında yapılır

implant Kaç Yaşında Yapılır?

implant kaç yaşında yapılır sorusu sıkça sorulan ve önemli konulardandır. Gelişimini tamamlamamış genç bireylerde ise implant yapılması tercih edilmeyebilir. Erkeklerde 17-18 yaşına, kadınlarda ise 16-17 yaş sınırına ulaşmamış genç bireylerde vidalı diş yapmadan önce gelişim hesaplanarak ve öngörülerek tedavi planlaması çıkartılarak tedaviye başlanıp başlanmayacağı kararı alınır. Ancak her bireyin gelişimi birbirinden farklılık göstermektedir. Dolayısıyla burada belirtilen yaş aralıkları genel ortalamalardır. Bu konuda net bir fikre sahip olabilmek için hekim muayenesi ve çekilecek röntgeninizin incelenmesi gereklidir.

implant genel sağlık durumu iyi olan tüm kişilere yaşlılık durumu gözetmeksizin yapay diş uygulaması yapılabilir.
Yani implant kaç yaşında yapılır sorusuna en iyi cevap implantın uygulamasında üst yaş sınırı yokturdur.

implant Ne Zaman Yapılır?

implant kaç yaşında yapılır, gibi implant ne zaman yapılır sorusuda diğer önemli kriterlerdendir. Genel sağlık durumunun iyi olması yaştan çok daha önemli bir faktördür. 70-80’lerindeki birçok kişinin  vidalı diş cerrahisi riskleri daha genç fakat sağlık sorunu olan hastalardan daha azdır. Yaş ilerledikçe diş kayıpları da arttığı için, yaşlı kişilerin implanta olan ihtiyacı gençlerden daha fazladır. Dolayısıyla yaşlı insanlara implant yapılma oranı gençlerden çok daha fazladır. Ayrıca kişinin sağlık durumu iyiyken implant yaptırması, implant tedavisi için uzun yıllar beklememesi daha avantajlıdır. Sistematik rahatsızlıkları olan ve düzenli ilaç tedavisi gören hastaların implant tedavisi öncesi hastalıkları alanında uzman bir doktora başvurması ve doktorundan tedavi öncesinde görüş ve onay alması önerilmektedir. Kontrol altında olmayan hastalıklarda ve kemoterapi gibi tedaviler sırasında implant tedavisi önerilmez.

İmplantın tedavisinin başarı oranının yaş ile doğrudan bir bağlantısı yoktur. Tedavide başarı oranını etkileyen temel faktörler, tedavinin doğru planlama sonrasında başarılı bir şekilde tamamlanması, kişinin ağız sağlığı ve kemik yapısının durumu, kişinin tedavi sırasında ve sonrasında ağız ve diş bakımına göstereceği hassasiyetler,  yine kişinin genel sağlık durumudur. Dişsiz ağızlarda yıllar içinde çene kemiğinin eriyeceği ve kemik kalitesinin azalacağının ve bunun implant tedavisi açısından önemli bir belirleyen olduğu da göz önünde bulundurulmalıdır. İmplant tedavesi için zaman en büyük etkenlelerden biridir.