genel anestezi ile diş tedavisi

implant tedavisinde genel anestezi ile diş tedavisi yöntemiyle implant uygulaması yapılabilmekle birlikte gerekli ve zorunlu durumlar haricinde genel anesteziyi tercih etmiyoruz. Bunun temel nedenleri,

• Genel anestezi, lokal anestesiye göre çok daha büyük komplikasyonların yaşanabileceği bir yöntemdir. Hem hasta hem de hekim açısından bu riski almaya değecek bir durum söz konusuysa  genel anestezi tercih edilmelidir.  Dental implant uygulamalarının büyük çoğunluğu kısa süreli operasyonlar olup lokal anestezi ile hasta hiçbir ağrı duymadan operasyonu atlatabilmektedir, sırf “ağrı duymaktan korkuyorum” ya da “çok irrite oluyorum,  kan görmeye dayanamıyorum” gibi sıkıntılarla  genel anesteziye yönlenmek doğru değildir. İmplant tedavisi son derece rutin ve yaygın olarak yapılan bir tedavidir. Bu konuda endişelerinizi implant tedavisi görmüş bir çok hastadan alacağınız yanıtlar sonunda giderebilirsiniz. Dişçiden korkan, yıllarca en ufak bir tedavi için bile klinik ortamına gelmeyen bir çok hasta bile bu süreci ağrısız / acısız atlattıklarını size belirtecektir. Tedavi sonrası yaşanabilecek kısa süreli ağrı ve acılar açısından ise genel anestezi ile cerrahi  işlemlerin yapılmış olmasının hiç bir ek avantajı yoktur.
  • Genel anestezi yöntemi ile implant ( vidalı diş ) uygulaması oldukça pahalı bir uygulamadır. Genel anestezi uygulamasının yapılabilmesi için, anestezi uzmanının (anesteziyolog) varlığı şarttır. Hastayı genel anesteziye sadece bu dalda uzmanlaşmış hekimler alıp uyutabilmektedirler.  Ayrıca genel anestezi ünitesinin kurulumu için her türlü alet, aygıt, malzeme vs. temini şarttır. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda genel anestezi yöntemi ile implant uygulamasının zaten pahalı bir tedavi şekli olan implant diş uygulamasını daha da pahalı hale getirdiği görülebilir.

implant tedavisi yetersiz kemik alanlarının bir takım ileri cerrahi teknik ve operasyonlarla implant uygulaması için yeterli kemik alanına dönüştürüldüğü zaman mümkün olabilmektedir.

Günümüz diş hekimliğinde artık bir çok vakada; sinüs lifting kemik genişletme operasyonları, kemik ve bağ dokusu transplantasyonları ve benzeri agumentasyon işlemleri ile implant yerleştirmeye uygun olmayan ağızlar ve dişsiz bölgeler yapay diş uygulanmasına elverişli hale getirilebilmektedir.

Kemik kalınlığınızın tespiti için panaromik  röntgeninizi bize iletebilir yada merkezimizi ziyaret ederek röntgeninizi çektirebilirsiniz.

Bu konuda korkularınız varsa dişçi ve implant korkusu yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.