İmplant Uygulaması Sonrasında Uyuşukluğun Geçmesi ile Beraber Çok Ağrı Yaşar Mıyım, Çok Fazla Şişlik Olur Mu?

İmplant yerleştirmesi sonrasında bir çok hastamız aynı gece bir ağrı kesici kullandıklarını ertesi gün buna dahi ihtiyaç duymadıklarını bize iletmektedirler. Çekilen ağrının büyüklüğü diş çekimi sonrası yaşanan ağrıdan pek farkı yoktur. Ancak yine de şunu söylemek gerekir ki implant, implant diş tedavisi, vidalı diş uygulaması nihayetinde cerrahi bir işlemdir ve ameliyat yapılan sahada işlem sonrası 1-2 günlük bir takım ağrıların yaşanması, hafif şişliklerin olması normal bir durumdur.

İmplant sonrası oluşan rahatsızlıklar herkeste aynı değildir, vücut savunması ve reaksiyonu kişiden kişiye değişebilmektedir. Dolayısıyla bazı kişiler biraz daha fazla ağrı hissederken bazı kişiler kısa bir süre sonra ağrı kesici bile kullanmaya gerek duymazlar.

İşlem sonrası oluşacak rahatsızlığın büyüklüğü, genel olarak implant ameliyatının süresinin uzunluğu ve işlemin karmaşıklığı ile doğru orantılıdır. Çünkü bazı implant, vidalı dişuygulamalarında ekstra kemik agumentasyonları gerekebilmekte, ameliyat alanı geniş tutulabilmektedir, buna bağlı olarak daha fazla travma alanı oluşmakta ve operasyon süresi uzamaktadır. Açık sinüs lifting cerrahi işlemlerinin yapıldığı vakalarda yine aynı durum geçerlidir. Bu tür implant operasyonları sonrası daha fazla ağrı ve şişlik rahatsızlığının olması doğaldır. Ağrı kesici kullanı ile bu ağrı önemli ölçüde baskılanır. Şişlik ve morluk ise yaklaşık bir haftalık süre içerisinde sönümlenerek ortadan kalkar. İleri cerrahi uygulanmayan standart implant vakalarının önemli bir bölümünde şişlik ve morluk yaşanmayabilir.

Operasyonu yapacak diş hekimi operasyonun büyüklüğü ve karmaşıklığı paralelinde hastasını işlem sonrası oluşabilecek rahatsızlıklar konusunda yeterince bilgilendirmelidir. Hasta özellikle implant tedavisinden sonraki bir kaç hafta içerisinde çok dikkatli olmalı hekimin yönlendirmelerini harfiyen uygulamalıdır. Bu dönem içersinde özellikle sigara kullanımından kaçınılmalı ve hekim bir diyet verdiyse bu yönde hareket edilmelidir. Hekimin belirtiği noktaların haricinde bir durum ortaya çıkarsa en kısa sürede hekim ile iletişime geçilmelidir.

Daha fazla bilgi için tedaviler menüsünden  implant tedavisi sayfasını ziyaret edebilirsiniz