İmplant Sonrası Sabit Geçici Diş

İmplantlar yerleştirildikten sonraki 1 hafta içerisinde yapılan hastanın kendisinin takıp çıkaramadığı simante edilen ya da vidalanan sabit protezlerdir.

İki aşamalı implant yönteminde implantlar yerleştirildikten sonra 3 ila 5 ay hastaya sabit kalıcı protez yapılamamaktadır. Bunun temel nedeni implantın henüz çene kemiği ile kaynaşmamış olmasıdır. Bu dönemde hasta talebiyle özelikle estetik nedenlerle geçici hareketli protez (damak) yapılmaktadır. Ancak gelişen teknoloji ve yöntemlerle bu bekleme dönemi için geçici sabit protez yapımı da bazı klinikler tarafından uygulanmaya başlanmıştır.

Bekleme döneminde estetik kaygılarla uygulanan hareketli geçici protezin (damak) implant başarısını etkileyen önemli dezavantajları vardır ve bu nedenle hekimler tarafından tercih edilmemekte ve hastadan bekleme süresi dişsiz olarak geçirmesi talep edilmektedir. Sabit geçici protezlerde bu dezavantajlar önemli ölçüde minimize edilmektedir.

Kimlere Uygulanabilir:

İmplantın çene kemğine 35 newton ve üzeri güçle sıkıştırılabildiği, arka bölgelerde en az iki implant önbölgelerde ise en az bir implant olduğu durumlarda uygulanabilir. Greft uygulanmış bazı vakalarda yeterli sıkışma sağlanmış olsa daha uygulanmayabilir. Hastaya sabit geçici uygulanıp uygalanamayacağına implant cerrahisi sırasında hekim karar verebilir. Kliniğimizde yapılan implant vakalarının 60%ında sabit geçici diş yapılabilmektedir. Diş sıkma rahatsızlığı olanlarda uygulanamaz.

Hasta iyileşme sürecini dişlere sahip olarak geçirir.

Hareketli proteze göre çok daha konforludur.

Hareketli proteze göre daha estetik bir görünüme sahiptir.

Hareketli protezin implantın boyun bölgesine yapabileceği dengesiz baskı sonucu implantın etrafında oluşabilecek kemik erime riski sabit geçici protezde çok daha azdır.

Sabit geçici protez sayesinde bekleme döneminde implant üzerindeki diş etleri kapanmamakta ve hasta sabit kalıcı protezler için geldiğinde ikinci bir cerrahi operasyon gerekmemektedir.

İkinci aşamada yapılacak sabit kalıcı protez için hem estetik hem de fonksiyonalite açısından hasta ve hekim açısından önemli bir rehber oluşturmaktadır.

Geçici sabit protez sayesinde diş eti bütünüyle iyileşmiş ve protez için gerekli formda geldiği için, ikinci aşamada diş eti şekillendirmesine gerek kalmamakta ve hasta için protez aşaması daha konforlu geçmekte, protez diş eti uyumu ve estetiği daha iyi olmaktadır.

İkinci aşamadaki yapılacak sabit kalıcı protez süresi minimum iki seans kısalmaktatır.

Hasta, tedavi sonrası hekim tarafından belirtilen konulara dikkat ettiği taktirde geçici sabit protezlerin implantın başarısı açısından önemli bir handikapı bulunmamaktadır. Ağız ve diş bakımı son derece önemlidir.

Hastanın belirtilen diyet (beslenme9 programını harfiyen uygulaması gereklidir. Aksi durumda implantlara gelebilecek ekstra kuvatler nedeniyle implant başarısız olabilir.

Diş sıkma rahatsızlığı olan hastalarda sabit geçici kaplama uygulanmamalıdır.

Sabit geçici protez, kalıcı proteze göre daha kırılgan bir maddeden üretildiği için sıra dışı kuvvetler uygulandığı taktirde daha kolay kırılabilir.

Uygulama:

Cerrahi yapılır yapılmaz, hastanın ağzına implant ölçü parçaları yerleştirilerek hastanın geçici protez ölçüsü alınır. Bu ölçü kliniğimizde klasik yöntemlerle alınabildiği gibi (silikon ölçü) üç boyutlu ağız içi tarayıcılar ile de alınabilmektedir. Bu ölçü üzerinden hastanın diş ve kemik yapısına uygun kişiye özel implant üst parçaları (abutment) üretilir. Gerekli durumlarda implant üst parçaları üzerinden yeniden ölçü alınır. Gelişmiş CadCam cihazlarında hasta için geçici pmma protez üretilir. Bu protez ağzına takılarak geçici yapıştırıcı ile simante edilir ya da vidalanır.