implant_tedavisi

Kanal Tedavisi Nedir ?

Kanal tedavisi dişin en iç kısmında bulunan pulpa adı verilen sinir dokusunun alınması , ardından diş kökleri içindeki kanalların genişletilerek dezenfekte edilmesi ve genişletilmiş kanalların  doldurulması işlemidir.

Kanal tedavisi dolguyla geçmeyen diş ağrı ve hassasiyetleri bu yöntemle giderilerek doğal dişiniz ağızda tutulmuş olur.

Diş çekiminin alternatifidir. Kanal tedavisi ağızda uzun yıllar fonksiyon sağlayacak kendi doğal dişiniz kalır. Bu sayede çok daha masraflı-zorlu tedaviler olan implant ve köprü tedavileri yaptırmanıza gerek kalmaz.

Dişler canlılığını kaybettiği için esnekliği azalır ve kırılganlaşır.

Hafif renkleşme görülebilir. Özellikle ön bölgede estetik sorun oluşturabilir.

Uygulama Alanları

Dişte olusan çürüğün dişin dış tabakaları olan mine ve dentini geçip en içteki tabaka pulpaya(sinir) kadar ilerlediği durumlarda

Travma sonucu diş sinirlerinin zarar gördüğü durumlarda

Çok aşırı sıcak-soguk hassasiyeti oluşmuş ya da ileri dişeti hastalıklarının olustugu durumlarda

Çiğneme sırasında kişiye ağrı veren dişlerin tedavisinde

SÜRE

Tek seansta ve dolgunun büyüklüğüne göre 30 dk-1 saat arasında (aynı seansta 2-3 dolgu yapılabilmektedir)

tedaviniz ve  fiyatları hakkıda detaylı bilgi alın

Tedavi Süreci

Lokal anestezi yapılarak dişin çürüklerinin temizlenmesi

Sinir dokusunun özel aletlerle alınması, kök kanallarının yıkanması ve genişletilmesi

Dişte cok fazla iltihaplanma varsa kök içine çeşitli ilaçlar konularak üzerinin geçici dolgu ile kapatılması ve belli aralıklarla pansuman yapılması

Çok fazla iltihaplanma yoksa ilk seansta genişletilen kanalların uygun kanal dolgusu ile kalıcı olarak doldurulması

Son aşamada dişin dolgusunun yapılması (Kalan diş dokusunun ince olduğu durumlarda yapılan dolgunun ardından dişin kırılmaması için kaplama ya da benzeri tedavi gerekebilir.)

Diş yüzeyine dolgunun tutunması için ‘bonding’ adı verilen ajanlar sürülürek özel bir ışıkla sertleştirilmesi.

Tedavi Sonrasında Dikkat Etmeniz ve Olasın Sorunlarda Yapmanız Gerekenler İçin Tıklayın

Teknoloji

Apex locator: kanal boyunun tespit edilmesinde en güvenilir ve doğru sonuç veren cihazdır. Tedavinin başarısını doğrudan etkiler.

Fosfor plak: bu yöntemle alınan röntgenler en detaylı görüntüyü verir.

Rotary-reciprokal sistemler: kanalların hızlı ve konforlu biçimde 3 boyutlu olarak genişletilmesini sağlar.

Sonic yıkama: titreşim hareketleri ile kanal içinde maksimum dezenfeksiyonu sağlar.

Tedavi Süreci

Lokal anestezi yapılarak dişin çürüklerinin temizlenmesi

Başarı Faktörleri

Kurallara uygun yapılmış tedavilerde başarı oranı yüzde 90 lara yaklaşmaktadır.

Yüzde 95 leri aşan başarı oranı için mutlaka ileri  teknolojik cihazların kullanılması gerekir.

Kök kanallarının tıkalı olduğu ya da kanal tedavisi ile düzelemeyecek boyutta iltihabi alanların olduğu durumlarda bazı cerrahi yöntemlerle diş ağızda tutulmaya çalışılır.

Kanal Tedavisi Fiyatları

Kanal tedavisi fiyatları, kanal tedavisi yapılacak kök sayısına göre değişebilmektedir ve dişin kök sayısı ancak röntgen çekiminden sonra anlaşılabilir. Kanal tedavisi sonrası dişe dolgu yapılması gerekebilmektedir ve genelde dolgu fiyatları ayrı ücretlendirilmektedir. Fiyat öğrenme aşamasında kanal için kullanılan teknikleri ve dolgu bilgilerini de öğrenmenizi tavsiye ederiz. Kanal tedavisi ücretlerimizi öğrenmek için arayabilir yada bilgi formunu kullanabilirsiniz.