Lamine Diş – Lamine Diş Fiyatları

implant_tedavisi

Lamine Diş Nedir?

Son yıllarda estetik amaçlı yaygın olarak kullanılmaya başlayan bir tedavi türüdür. Lamine kaplama, dişin   sadece dış yüzeyine yapıştırılan çok ince  tabaka halindeki porselendir. Diğer kaplama türlerinden farkı dişin çok az aşındırılması ya da kimi durumlarda hiç aşındırılmadan lamine kaplama yapılabilmesidir. Kliniğimizde yapılan lamine diş öncesi sonrası fotoğraflarını yasal nedenlerle sitemizde paylaşamıyoruz.

Lamine diş kimlere uygulanabilir?

Gülüş estetiği açısından önemli  ön grup dişlerde uygulanabilir

Dişler arasında estetik açıdan dezavantaj yaratan aralıkların kapatılması için

Farklı nedenlerden ötürü kötü bir renk alan ve beyazlatma işlemlerinin kalıcı sonuç alamadığı dişlere estetik görünüm kazandırmak için

Estetik açıdan kötü görünüme neden olan aşınmış dişlerin estetik görünüme kavuşturulması için

Ortodontik tedavi alternatifif olarak ön dişlerdeki ufak çapraşıkların ve simetri sorunlarının düzeltilmesi için

Halihazırda aşındırılmış dişler için uygulanamaz

Diş çapraşıklığı  ileri düzeydeyse uygulanamaz

Lamine dişin uygulanamadığı durumlarda ön dişler açısından en iyi estetik alternatif tam porselen kaplamalardır. Detaylı bilgi için ilgili  tedavi sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Dişte çok az aşındırma yapmak yeterlidir

Işık geçirgenliği çok iyidir bu sebeple en iyi estetiği sunar

Alt yapısı olmadığı için hazırlanması kısa sürer

Alerjik değildir

Diş eti seviyesinde gri renkleşme oluşturmaz

Yapıştırma işleminden sonra oldukça dayanıklıdır

Tedavi maliyeti görece yüksektir

[İyi bir estetik planlama ve çok hassas çalışma gerektirir

Yapıştırana kadar çok kırılgandır, en ufak bir hata kırılabilir ve yeniden yapılması gerekebilir

Prosedürlere uygun ve özenli bir tedavi uygulanmadıysa düşme riski vardır

Lamine Diş Kaplama Süresi

Lamine diş kaplamaların tedavi süresi, klasik protez olmadığı ve alt yapısı olmadığından ötürü diğer kaplamalardan daha kısadır. lamine diş uygulaması 3 üyeye kadar  ortalama 3 randevu ve 5-6 günlük süreyi kapsar.

Yapılan üye diş sayısı arttıkça tedavi süresi artar. Örnek olarak 3 üye dişin  hazırlanması 1 seans sürerken, 10 üyede süre 3 seansa çıkacaktır. Tedavinin diğer safhaları aynı kaldığı için tedavi seansları 2 seans artmış olacaktır. Bu örnekte tedavi seans sayısı 5 ve  gün sayısı 9-10 civarında hesaplanabilir. Lamine kaplama yapılan dişlerde kanal ve/veya diş eti tedavisi gerekirse süre artabilir.

Estetik tedavi öncesi dikkat edilmesi gerekenler

Mutlu olmadığınız dişlerinize estetik görünüm istemek en doğal hakkınız. Ancak estetik tedavinin belirli sınırları vardır. Çevrenizde gördüğünüz güzel dişli arkadaşlarınızın ya da tv de gördüğünüz ünlülerin diş yapılarının tümü sizin için uygun olmayabilir.  Bunun iki temel nedeni vardır,

1. Talep ettiğiniz estetik görünümün teknik açıdan size estetik başarıyla uygulanabilme şansı olmayabilir. Dişlerinizin yapısı,  şekli, büyüklüğü, yerleşimleri, ağzınızın  ve diş etlerinizin yapısı her estetik alternatifi sizin için mümkün kılmayabilir.
  2. Estetik tedavi gören dişlerinizle estetik tedavi görmeyen dişlerinizin uyumu önemlidir.

Dikkat edilmesi gerekenler

Estetik tedavilerde  başarıyı arttıran faktörlerden biri hasta ve hekim arasındaki iletişimin ileri düzeyde olması, hastanın beklentilerini somut ve net bir şekilde ifade edebilmesidir.

Hekime taleplerinizi somut olarak anlatın, mümkünse fotoğraflardan yararlanın. Estetik tedavilerde en büyük sorun hekim ve hasta iletşimindeki yetersizlikten kaynaklanmaktadır.

Hekiminizden size benzer vakalarda öncesi sonrası fotoları talep edin. Size uygulanabilecek alternatifleri görsel olarak anlatmasını rica edin.

Estetik dişlerde dişler kadar diş eti uyumu da önemlidir. Bu konuda da iletişiminizi detaylı ve somut örnekler üzerinden yapın.

Renk seçiminde çok dikkatli olun. Doğal dişlerinizle uyumun yanısıra, her renk sizin ağzınızda doğal görünüm sağlamayabilir.  Renk paletlerinin yanısıra elektronik renk ölçüm cihazları ile çıkan sonuçları dikkatlice değerlendirin.

Tedavi öncesinde netleşmemiş hiç bir konu kalmamalı. Talep ettiğiniz estetik görünümün yazılı olması oluşabilecek yanlış anlamalara bir ölçüde önlem olabilir.

[/fusion_text]

Lamine Diş Uygulama Süreci

Panoromik ve periapikal röntgenlerin çekilerek tedavi planının yapılması

Gerekli durumlarda dolgu, kanal tedavisi ve diş eti tedavisinin yapılması

Dişler aşındırılmaya başlamadan önce alınan ölçü üzerinde lamine dişlerin son halinin nasıl olacağının belirlenmesi

Dişlerin sadece dış yüzeyinden 0,3-0,7 mm aşındırılması (Kimi durumlarda aşındırma gerekmeyebilir)

Geçici laminelerin hazırlanması

Asıl ölçünün alınması

Laboratuar aşaması (lamine dişlerin hazırlanması)

Laminelerin ağızda uyumlanması ve yapıştırılması

Estetik Tedavilerde Sert Doku Lazeri Kullanımı

Estetik görüm, diş ve diş eti sağlığı açısından, protez aşamasında diş eti şekillendirmesi son derece önemlidir. Diş eti şekillendirmesi, diş etlerinin bir bölümünün diğerlerine göre daha aşağıda olduğu, tüm diş etlerinin estetik açıdan güzel görünmeyecek şekilde aşağıya sarktığı ya da diş etleri alındığında çene kemiğinin göründüğü durumlarda uygulanır.

Klasik yöntemde bistürü ile cerrahi operasyon yapılarak diş etleri şekillendirilmektedir.  Bu yöntem efektif olmakla birlikte cerrahi operasyon nedeniyle hastaların diş etlerinin iyileşmesi yaklaşık bir ay sürmektedir.  İyileşme süreci ağrılı olmakta, ödem nedeniyle diş etlerinde şişlik olmakta, hastaların ağrı kesici ve antibiyotik kullanması gerekmektedir. Diş etlerinin iyileşme dönemimde şekil değişiklikleri olabilmekte ve özellikle estetik açıdan 100% başarı sağlanamayabilmektedir.   Ayrıca dikiş atılması ve  dikişlerin daha sonra aldırılması gerekmektedir.

Sert doku lazeri ile cerrahi işlem olmadan diş etleri ve dişlerin etrafında kemik dokusu şekillendirilmektedir.  Bu sayede iyileşme süresi 3,4 güne düşmekte, diş eti şekillendirme başarısı yükselmekte, operasyon sonrası ağrı ve şişlik önemli ölçüde azalmakta, dikiş atılmasına gerek olmamakta, ilaç kullanımı büyük bir olasılıkla gerekmemektedir. Lazer kullanımı genellikle lamine diş fiyatları nı değiştirmemektedir.

Bu işlemlerde sert doku lazerine alternatif yumuşak doku lazeri de kullanılabilmektedir. Ancak bu yöntem bir çok nedenle tercih edilmemektedir.  Yumuşak doku lazeri ile açığa çıkan ısı diş etini yakmakta dolayısıyla iyileşme süresi uzamakta, şekillendirilen diş eti iyileşme sırasında tekrar şekil değiştirebilmekte ve başarı oranı düşmektedir.  Yumuşak doku lazeri ile diş eti çevresindeki kemik düzeltmeleri yapılamamalıdır.

Başarı faktörleri ve garanti

Tedavinin başında hastanın beklentisi detaylı bir şekilde öğrenilmelidir.  Lamine diş yapımı öncesinde ölçünün detaylı bir şekilde alınması ve hasas bir teknisyen çalışması gereklidir. Estetik tedavilerde hekimin tedavi kalitesi kadar teknisyenin üretim kalitesi de önemlidir. Lamine diş tedavisinin uzun süreli başarısı için ağız hijyeni iyi olmalı ve ağız ve diş bakımı düzenli olarak yapılmalıdır.

Protez malzemeleri ve tedavi kaynaklı tüm sorunlarda 5 yıl yeni protez yapım garantisi verilmektedir. Hasta kaynaklı ağız hijyen sorunlardan, kaza ve darbelerden kaynaklanan problemler garanti kapsamı dışındadır.

Lamine Diş Fiyatlarına Etki Eden Faktörler

Lamine diş fiyatları (laminate veneer fiyatları) klinikten kliniğe büyük farklılıklar göstermektedir. Bunun temel nedeni, estetik bir çalışma olması, diş hekimi ve klinik donanımının hastanın beklentilerini karşılayabilmede önemli faktörler olmasıdır. Lamine diş fiyatları hakkında genel bilgi almak için bizi arayabilir yada bilgi formlarımızı doldurabilirsiniz. Ancak nihayi karar ve karşılaştırma için muayene olmanızı, diş hekimi, klinik donanımı ve kullanılan malzemeleri değerlendirerek bir sonuca varmanızı tavsiye ederiz.  Muayene sırasında beklentilerinizi detaylı ve somut bir şekilde anlatmanız, tüm detaylarda anlaşmanız, olası bir problemde verilen ücretsiz hizmetleri öğrenmeniz sizin açınızdan oldukça faydalı olacaktır.